Hoffedalen

Höstträff

Publicerad 2011-10-27 10:35:54 i Allmänt

Vi har nu hunnit med en höstträff i Bergshamra. Det har varit mycket trevligt!!! Kul att så många kunde komma och att det var hundar från alla springer-kullar (Hoffedalen) som deltog.

Alla provade på viltspår vilket gick jättebra, för vissa var det inte första gången. Men det är kul att se alla arbeta med sådan intensitet och deras intresse för klöven.


Evert blev så glad när han fann klöven.


Så här duktig var Ruben (Ezkil) i hela spåret.

Fler bilder finns i vårt webbalbum...

Vi provade även på lite apportering både med dummie och fågel. Har tyvärr inga bilder på det eftersom jag (fotografen) var kvar uppe i skogen. Men enligt rapporter så jobbade alla på jättebra. Alla apporterade och en del även fågel.

När alla var färdiga gjorde vi ett släpp av alla hundarna så de fick leka och springa av sig lite, det var mycket uppskattat. 13 Springlar i åldrarna 3,5 mån - 6,5 år hade jättekul på ängen. Gick även in för att hämta mitt gäng på 5 hundar. Kul att se att Bozze och Cazper gick så bra ihop.

Vi avslutade dagen med att grilla korv. Tack alla som kom, det är så himla roligt att se alla igen.

Peppsi skulle egentligen ha startat på vattenprov under söndagen, men jag kände att det inte var någon idé att åka dit eftersom jag inte kan få tyst på henne. Så fort jag sätter henne vid sidan går hon upp i falsett och det är inte lite.....någon som har några tips?

På söndagen kom Fia med hundar upp så att de fick spåra lite...Bettan, Zally, Edvin, Eddie spårade jättebra. Otroligt att se nyfikenheten i de små när de följer spåret, och sedan stoltheten när de finner klöven.

Lilly fick också ett spår vilket hon gjorde med bravur, jag kanske skulle starta henne på ett anlag....ja, vi får väl se nästa år....den här gången gick det t.o.m. att byta klöven mot en näve korv.

Idag är jag ledig och naturligtvis så regnar det :(( Skulle ägna dagen åt att finslipa stadgan på de hundar som ska starta grundprov på söndag....hrmm (Monika hjääälp!!!) men men det får bli vad det blir, kan gå hur bra som helst, men åxå helt år skogen....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela