Hoffedalen

Östra Cup 2012 och Eddie MH

Publicerad 2012-09-04 16:47:11 i Allmänt

Ja då har vi då avverkat årets mest regnigaste helg....och en av dessa dagar tillbringade vi på Skånelaholm för att deltaga på Springer Östra Cup. Trots regn och gegga så hade vi mycket trevligt.
 
Bäst gick det för Elza och Iza som blev 2:a på utställningen och sedan totalt Dual purpose unghund 3:a!!! Ni var verkligen superduktiga.
Grattis säger vi också till Elin som blev etta med sin ungtik "Abbey"
 
Fia fick hjälp av Annika Sanchez att ställa Bettan. Tack Annika det gjorde du superbra!! Bettan kom 3:a i sin klass. Hon såg jättefin ut, trots sin storlek.
 
Bozze och Peppsi gjorde också ett bra jobb. Båda fick HP på utställningen, men blev ej placerade. På fältet tyckte Peppsi att samarbete var något onödigt...hon kunde ju själv :/, men jag var nöjd ändå. Det var full fart och hon var långt ut i vegetationen. Kan ni gissa hur det gick för Bozze?? Jo, han knallade då som vanligt, men gjorde ett bra sök, så härlig hund att jobba med. Han går alltid ut dit jag visar och vänder direkt på pipan, full fart men ändå med mig. Synd att det ska vara så svårt att sitta när skottet går. Men vi ska träna för till våren ska vi klara nybörjarprovet!!!
Vid vattnet fick Bozze full pott, jättekul! Han hoppade fram en meter när de kastade anden, men jag fick stopp på honom. När han kom in med anden la han den en bit upp på stranden, sedan var det dags för det vanliga rusket innan han kom med anden till mig och en perfekt avlämning. Superkul!!
Peppsi fick inte full pott men det gick bra ändå. Som vanligt var det väldigt ljudligt, men så fort jag släppte henne blev det tyst och hon for iväg. Kom in med fågeln och släppte den precis innan jag fick tag i den. 
 
Visst har jag en snygg utstyrsel!! Ha ha, det var skitjobbigt att springa med det...capen fladdrade och mössan åkte ner hela tiden!!

 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-09-17 16:03:33

Tack själv, det var bara kul att visa Bettan i vänstervarv , ha ett fortsatt bra år ! Häls Annika O Jack

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela