Hoffedalen

Hösten har anlänt!!!

Publicerad 2011-10-06 10:17:00 i Allmänt

Oj oj oj nu har det hänt en del sedan jag uppdaterade sist.
Först något roligt..Krokus (Hoffedalens Dante) har blivit GK apellklass spår!!! GRATTIS Sonja och Krokus!! Nu bär det snart iväg till Spanien för Sonja och Krokus. De bor där nere under vintern. Men det ska bli spännande att följa dem till våren när det blir dags för lägreklass spår.

Hösten har också kommit till Bergshamra. Det är riktigt mysigt att gå i skogen med hundarna nu.....önskar att jag hade tid för fler skogspromenader bara....men snart.

Uteboxarna i stallet börjar nu bli klara, hästarna har flyttat in och det ska bli riktigt skönt när allt är helt klart.
Ebba och jag har haft en hel del härliga ridturer, synd bara att jag inte vågar ha hundarna med mig....men det kanske funkar snart. Ska beställa en ny pingla så kanske man kan ha en av dem med sig......

Eddie har olyckligtvis lyckats bli trampad på tassen av min häst Lyran...endast längst ut på en tå...kunde hon inte ha väntat en sekund innan hon satte ner hoven!! Men allt har sin mening....
Vi har varit hos veterinären och röntgat och det visade sig att benet längst ut på tån har separerat från de andra benen, veterinären trodde inte att de skulle hitta tillbaka till varandra eftersom det var en så pass lång bit....så nu får han smärtstillande och antibiotika. På måndag ska han tillbaka och röntga om...så vi får väl se vad som händer, men veterären räknar med att vi får operera bort en bit av tån. Vilket han inte kommer att ha några problem med i framtiden. Mer om detta senare.....

Det är inte helt lätt att hålla en vilding stilla....får nog sluta med smärtstillande i sånafall....

Edvin och Eddie, två grabbar med mycket energi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela